About Me
My Album
Fav Sites
Leave Msg
           

Tuesday, 9 June 2009

東西方文化大不同...... Different Cultures




關於東西方的烘焙文化
感覺文化隔閡還頗深的
實在是很困擾

用文字也說不清楚
來個比較表吧.............





















































看得很清楚了吧..............

大部分我做的東西只有小熙熙會喜歡
可是大部份我做的東西 小熙熙都不能吃
但小熙熙可以吃的她都會非常捧場

我喜歡的東西 某人不喜歡
某人喜歡的東西 我不喜歡

Clear enough ?
Different cultures makes things difficult.
Most things I made just Goobs likes it.
But most things I made...... Goobs cant eat.
Only Goobs encourage me to do what I want to do.

讓我愈來愈沒動力做點心
似乎蛋糕裝飾得再豪華也沒用
顧芝也不能吃
低潮中..............

No matter how fancy cake decoration I've done,
seems all useless.
Killed my motivation to make / create.

Futile.............


這就是紐式烤箱料理
就是把都東西隨便切一切
全部丟進去烤箱烤
就成了
倒是挺省事

ZN style oven food.
















昨天早上顧芝看到芒果戚風
非常地興奮

大吃特吃後
自己拿起水杯喝水時
還偷看了我一下

Goobs can drink water by herself now.
Glanced at me when she was drinking water.





接著完全不顧我的存在
開始大喝了起來
瞬間變成了大吃大喝的嬰兒

Ignored me and drinking like crazy !
BIG baby !

No comments: